arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Kan du vissla lilla Arvid?

Publicerad 2015-05-24 20:49:14 i Vardagligt,

-Ja visst kan jag det!
Jo då! Arvid går runt och småvisslar hela dagarna. Så söt!

Här är Arvid, dagens bärsjälp (stavning på den?!). För inte var han mycket till bärhjälp ;).

Jag har grunnat på det här med sömn eller snarare nattningar (jag har inte grunnat på mycket annat senaste månaderna). 
I nuläget lägger vi totalt mellan 2-4h per kväll på att natta.. Oftast Mellan 1-2h/barn OCH vuxen då det tar ännu längre tid om de ligger tillsammans och man ska försöka lägga dem själv. 
Vi har provat ALLT. 
Det är just att komma till ro som tar sådan tid av någon anledning. Och när de väl somnat måste vi vänta ca en kvart innan vi kan lägga över dem i sina sängar (de somnar bredvid oss, att somna i sin egen säng är tydligen inget alternativ).
Som ni förstår blir det inte mycket liv kvar. 
Igår kom jag att tänka på barnvagnen. De brukar ju somna på stört om man går en sväng. Kanske är det värt att sätta ner dem i vagnen, klara med pyjamas, och gå en runda på kvällen?! Så kanske föräldrarna både får motion, mer "fritid" och slipper bli tokiga varje kväll....
Eller är det bara dumt? Riskerar man att aldrig bli kvitt insomningspromenaden då?
Åh jag vet inte. Vet bara att jag blir tokig snart av att båda alltid är upplåste från 19-21 VARJE dag. Socialt liv eller egentid existerar inte. Alls. Och med de små vakna är det extremaktion hela tiden så man hinner inte ett skvatt...
Hade vart beredd att prova promenad idag om det inte varit för punka på vagnen för andra ggn på en vecka.
Pust.
Tur nog så sover de, peppar peppar, bra på nätterna nu iaf..
 Ps. Det konstiga är att så inte är fallet med sömnen när de sover hos sin farmor (eller borta.. Det är enda stället de sovit på förutom hemma så vet inte om det är för att de inte är hemma eller för att hon ger dem whiskey på nappen).

Kommentarer

Postat av: Emilie

Publicerad 2015-05-24 21:17:39

Hej!

Vår Ellie är nu 19 månader gammal och är precis likadan som era killar, hon kommer inte till ro

Så de senaste typ 6 veckorna har jag gått en promenad med henne i vagnen och hon somnar på 5-15 minuter. Efter det lyfter jag över henne och hon sover sedan bra.

Jag väljer att tro att detta är en fas som kommer att gå över och då somnar hon bra i sin säng igen. Men just nu så orkar jag inte ta den fighten med henne varje kväll i tre timmar utan jag behöver min egentid på kvällen.

Prova ni vagnen, funkar det så funkar det!

Svar: Åh tack! Då ska vi nog göra det! Skönt att höra från nån annan!
Ida Nylin Grendel

Postat av: farmor M-L

Publicerad 2015-05-24 23:30:52

Whiskey´n är slut nu så jag vet inte hur det ska gå hädanefter. ;)

Svar: Ja, då vet du vad som väntar ;)
Ida Nylin Grendel

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-26 03:15:34

Syrran hade samma med sina tvillingar. Vagnen var enda som funkade. Nu, 3 år gamla går det att natta dem i sängen, det kan ta upp mot en timme men det går st natta inne och det går att natta båda samtidigt :)

Svar: Härligt :)
Ida Nylin Grendel

Postat av: Wivan

Publicerad 2015-05-26 15:55:21

Klart ni ska prova med vagnen! En sak jag lärt mig som tvillingmamma är att jobba efter "minsta möjliga motstånd" Man har ändå så många utmaningar i vardagen så det är onödigt att skapa fler. De kommer att lära sig somna själva så småningom. Våra är snart 5 nu och somnar utan problem (även om de ff gärna vill att vi är hos dem när de somnar) All lycka till!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela