arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

"Års-dagar"

Publicerad 2015-05-20 21:28:46 i Vardagligt,

Nu kommer vi in i en period av "idag för två år sen hände detta... Och detta... Och imorgon det här.."

Det är en märklig känsla. 
För två år sen var jag, på ett ungefär i detta nu, på väg i ambulans som prio etta till förlossningen i Borås pga spontan vattenavgång på min möhippa i graviditetsvecka 22+0.
De på förlossningen samrådde med Östra i Göteborg men de kom väl ungefär fram till att om förlossningen satte igång nu så spelade det ingen roll om jag var här eller där... Det fanns ändå ingen chans för barnen. 

Denna kväll var startskottet på den längsta veckan i mitt (säkert våra) liv. Åtta låååångsamma dygn sängliggandes både med och helt utan hopp.

Och idag, två år senare, skulle jag kunna skriva om när Arvid voltade över kanten på kundvagnen igår eller om när han i ett (ett! Jag menar verkligen ett! Brorsan trillade och jag släppte för att fånga honom i fallet) obevakat ögonblick fick tag på grönsakskniven och började skära morötter.
Eller om Vincent som idag, som från ingenstans, började speeda upp sin gång. 
Inget av detta såg vi på kartan under de där långa timmarna och dagarna. 
Tänka va!


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-21 11:32:17

Ni är fantastiska! Vilken resa! 💙💙☀️

Svar: 💛
Ida Nylin Grendel

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-21 11:32:18

Ni är fantastiska! Vilken resa! 💙💙☀️

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-05-21 11:32:56

Kramar från Alfred & Reuben ! 👏🏻

Svar: 💛 ni med!
Ida Nylin Grendel

Postat av: Catten

Publicerad 2015-05-23 20:43:05

Jag känner igen det så! Årsdagarna är så jobbiga men visst är det häftigt att tänka tillbaka på hur det såg ut för två år sedan och visst önskar man att man då kunde vetat hur bra det skulle bli!

Svar: Ja verkligen!!!
Ida Nylin Grendel

Postat av: Wivan

Publicerad 2015-05-26 15:53:53

Klart ni ska prova med vagnen! En sak jag lärt mig som tvillingmamma är att jobba efter "minsta möjliga motstånd" Man har ändå så många utmaningar i vardagen så det är onödigt att skapa fler. De kommer att lära sig somna själva så småningom. Våra är snart 5 nu och somnar utan problem (även om de ff gärna vill att vi är hos dem när de somnar) All lycka till!! Kram

Svar: Tack. Tyvärr hjälpte det inte ett smack. Men vi provar kanske igen. Kan ju inte kalla det ett ärligt försök på första försöket..
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela