arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Konstig åkomma...

Publicerad 2015-02-14 21:43:15 i Vardagligt,

Igår var Vincent med om en konstig incident. Det hela började med att han hade lite rosslig hosta från morgonen. Inte så förvånande med tanke på att pappan i huset varit ordentligt förkyld i nästan en veckas tid utan att någon av oss andra blivit smittade. När det var dags för lunch blev han jätteledsen och trött. Varpå han kräktes upp en massa helt appropå. När han fick komma upp i famnen var han varm som en liten kamin och totalslocknade i famnen. Sen fick han alvedon och sov sin "vanliga" lunchlur. Sen var han ordentligt slö någon timme till och sen var det inget mer med det. Febern försvann och slöheten med den. Så även hostan.
Hade det inte varit för febern och hostan hade jag trott på hjärnskakning eller epilepsi men det tror jag alltså inte. 
Idag har han varit som vanligt igen. 
Lite läskigt. Men vi hoppas det var allt för den här gången.

Annars har vi hunnit med besök i Hindås med fina vänner, djurparksbesök med grill med andra fina vänner och fin promenad i fantastiskt väder och tre-rätters i fint sällskap.






Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2015-02-15 16:35:20

Min kille spyr ofta när han får feber för att den stiger så fort. Kanske kan det "bara" vara det? Å sen när febern är borta så är allt som vanligt igen men alltid lite jobbigt när är magsjuketider och man går omkring livrädd i två dygn å hoppas att ingen smittas ☺️

Svar: Ja, nej detta tror jag inte var magsjuka. Frågan är snarare vad febertoppen berodde på. För den försvann lika plötsligt som den dök upp...
Ida Nylin Grendel

Postat av: Lina med Elin och Oscar

Publicerad 2015-02-15 22:18:13

Det går så mkt konstigt nu... Båda mina grabbar kräks alltid när de får feber så det var säkert det... Men vad den kom ifrån vet man ju aldrig... Oscar kräktes flera gånger i timmen i två timmar häromdagen. Sen gick jag på en promenad och när jag kom tillbaka hade han ätit mängder och var hur pigg som helst. Och ingen annan blev smittad...

Svar: Märkligt...
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela