arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Why me?!

Publicerad 2014-09-03 09:13:30 i Vardagligt,

Motgångar har aldrig varit min starka sida. Men sen killarna kom och hela karusellen drog igång är jag än sämre rustad. Varje motgång blir en katastrof. 
Och idag kära läsare, Idag är det mest synd om den här mamman av, tja nästan alla människor. Krigsdrabbade som ebolasmittade. Hon har nämligen blivit förkyld!
Och innan ni börjar skratta så ha i åtanke att på fredag påbörjas The Tjejhelg i Sthlm! Helgen som varit bestämd sedan ett År tillbaka! Ett av de mål som höll mig uppe sista tiden på Neo i Borås, som fick mig att orka se framåt mot en ljusare framtid. 
Den ljusare framtiden är här. Och alltså även Sthlm-helgen. 
Men lite förkylning har väl ingen dött av, tänker ni då. 
Nej, men bekymret med att vara förkyld med två prematurer är bl a:
(Först och främst vill jag ju vara pigg och alert på resan, den ska ju vara en återhämtningspaus från vardagen, ett ställe att tanka energi, inte vara sjuk)
1. Har ni provat att vila er friska, ensam med två 11-månaders virvelvindar?! Praktiskt taget omöjligt,
2. Man måste hantera sina barn (och pussade på dem senast igår) även om man är förkyld vilket ökar risken radikalt att även de ska drabbas.
3. Ingen vet ju riktigt än hur de reagerar vid förkylning. Oron över det.
4. Om de blir förkylda, måste jag stanna hemma?! Att ta hand om två förkylda små ensam är ingen barnlek.

Så, gott folk, håll alla era näbbar och klor på att de klarar sig och mamman tillfrisknar mirakulöst på ett dygn. 
För jag ska till Stockhoooolm!!!



Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2014-09-03 12:01:00

Håller tummarna att det går bra :-)
Ha det så trevligt i Sthlm !

Svar: Tack det ska jag allt ha! :)
Ida Nylin Grendel

Postat av: Lina med Elin och Oscar

Publicerad 2014-09-03 20:12:47

Åhhh jag vet precis hur det är! I våras hade jag min första egna resa inplanerad, till min allra bästa kompis som bor 40 mil bort. Alla barn höll sig friska och vad händer då? JAG blir magsjuk för första gången på typ 7 år. Helt osannolikt!! Jag var så sjukt besviken😩 Håller tummarna att du piggar på dig och barnen inte hinner bli sjuka!

Svar: Näe?! Varför händer sånt???
Ida Nylin Grendel

Postat av: JZ79

Publicerad 2014-09-03 20:36:46

Krya på dig vännen!!! Maken f

Postat av: JZ79

Publicerad 2014-09-03 20:39:05

..råkade skicka innan jag va klar..
Tänkte skriva att maken får kalla in
Förstärkning av någon vän eller mor-farförälder till grabbarna så du kan komma iväg och gotta dig ordentligt. Krya-på-dig-KRAM

Svar: Ja han har kallat på förstärkning :)
Ida Nylin Grendel

Postat av: Maramina

Publicerad 2014-09-06 17:25:17

Hoppas hoppas att du kom iväg -

BECAUSE YOU ARE WORTH IT!

Svar: TACK! Det gjorde jag! Helt fantastisktn
Ida Nylin Grendel

Postat av: Noomi

Publicerad 2014-09-06 19:40:42

hoppas du har de sjukt bra i sthlm att du piggat på dej åh pojkarna dina håller sej friska krya! de är ni värda hela högen.
Bless you and you family
//Noomi

Svar: Tack fina Noomi! Hoppas det är bra med dig!
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela