arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Dr Ögon

Publicerad 2014-09-08 21:51:23 i Vardagligt,

Jag kom iväg till sthlm för en fullspäckad men fantastiskt rolig helg med tjejerna! Halsen blev snabbt bättre och killarna klarade sig utan förkylning!

Idag har vi varit på besök hos dr Ögon. Nya mätningar som visar samma värden som sist. Därför kommer vi nu att få remiss till syncentralen som i sin tur ska ta ställning till om det blir linser eller glasögon. Jag vet knappt vilket jag hoppas mest på... 
Tur i oturen så visade Arvid sina "ögonryckningar", som kommit och gått sen vi var på jouren i tisdags (men inte riktigt så mycket), för doktorn när vi var där. Hon visste inte riktigt vad det var men trodde inte det var nåt med ögonen utan tyckte barnläkarna ska ta ställning till hur man går vidare (de ville ju inte göra nåt annat än skicka oss till ögon). Så fortsätter det så blir det nog eeg. Men nu idag var han inte alls frånvarande vid ryckningarna och när det bara rycker lite lite grann kan han fortsätta greja med det han håller på med så det känns ändå inte riktigt som epilepsi. Dr Ögon sa att det ev ev kunde ha något att göra med att han ser så dåligt och när han har svårt att fokusera så kanske det kan bli så, men hon lät osäker. Sa bara att man ska följa det. Men vem då, undrar jag?! Vems ansvar ligger det på liksom? Jag undrade även om vi kommer följas via ögon eller syncentralen och fick till svar att det var något man måste ta ställning till. Typ. Med andra ord, inget svar på något direkt alls. Iaf så tyckte hon det var väldigt viktigt att han får korrigering av synen så snart som möjligt för att synen ska utvecklas så bra som möjligt. 
Så nu hoppas vi på att få en tid hos syncentralen inom en till två månader (=en evighet). 

Hos dr Ögon får man pupillvidgande droppar!





(Även Vincent skelar ganska bra emellanåt som ni ser).

Fy, jag tycker det här med synen är skitjobbigt och det känns inte som om någon direkt ger oss nåt som helst stöd i detta... Men jag hoppas vi kan få en bra kontakt med syncentralen framöver. 

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2014-09-08 22:05:11

Tänkte lite på detta med Arvids ryckningar och att han blir lite frånvarande, ingen som har nämnt affektkramp, för Er..??
Min ena son hade det och det började stax innan 1 års ålder och han utlöste det när han blev ivrig/upphetsad/uppspelt för något och påminde lite om EP anfall men ändå inte riktigt..
Bara en tanke, söta som socker är Er killar

Svar: Nej det är det ingen som nämnt. Men jag tror inte det då han ofta är lugn när det kommer. Men tack för tipset!
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela