arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Så. Trött. På. Kladd.

Publicerad 2014-10-20 13:19:48 i Vardagligt,

Alltså mina stackars barn får nog tyvärr inte all den matträning de (verkligen!) behöver, pga att orken att sanera två barn, två matstolar, golv etc VARJE måltid finns inte.
Jag är så galet trött på att sanera!!! Även vid matning kladdar mina killar enormt. Jag inser ju, när jag kollar på andra barn, jämnåriga och även yngre, att mina kladdar bra mycket mer och såklart har svårare med motoriken när de äter själva. Jag är rädd för att det är för att de inte får träna tillräckligt. Såå, det är väl bara att härda ut. 




Kommentarer

Postat av: Carro.

Publicerad 2014-10-20 13:30:35

Så tänker jag också, att man inte tränar tillräckligt. Våran kille sitter mest och kladdar, tallriken flyger åt alla håll och mat överallt.

Svar: Ja precis så!
Ida Nylin Grendel

Postat av: Maramina

Publicerad 2014-10-20 15:12:39

Kanske en kombination av det du nämner men även andra orsaker. Tex att de triggar varandra hur "man ska göra", eller att det är kul med föräldrarnas reaktioner (eller brist på det) och att de bara är sådana. Jag har en systerson som fortfarande som 10 åring blev kladdig i hela ansiktet när han åt. Och jag menar också hela ansiktet. Sedan så är det ju så att alla är olika, även barnen.

Svar: Ja så är det ju iofs. Det känns inte som om de kladdar så mkt med "flit" men vem vet.. :)
Ida Nylin Grendel

Postat av: Cecilia

Publicerad 2014-10-24 12:43:48

Jag är så imponerad över hur mycket du låter dem försöka själva! Jag klarade inte riktigt av det utan mina killar fick äta majs, cheerios och majskrokar själva så matade jag under tiden. Dessutom hade de inga byxor och babybjörns förkläden plus haklapp! För att minska städbehovet;-) Nu är de fyra år och visst kladdas det fortfarande, och haklapparna är kvar. Mamman har blivit lite tåligare och det är inte hela köket som behöver rengöras. De lär sig trots allt till slut. De dagar som det fungerar och du orkar låt dem äta så mycket de vill själva, de dagar du inte orkar är det helt ok att sätta på youtube och bara mata dem.

Svar: Tack för stöd! Ibland känns det lite tröstlöst ;)
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela