arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Öroninflammation?

Publicerad 2014-05-18 03:07:00 i Vardagligt,

"Räcker" det att barnet tar sig för örat för att det ska kunna vara öroninflammation? Arvid har iaf gjort det här på nattkröken...
Även om han har blivit betydligt mycket mer rosslig så har häsigheten och pipheten i luftrören blivit så mycket bättre än för någon dag sedan. Det känns så skönt att se att han svarar så pass bra på kortisonhöjningen!
(Det är inte första ggn vi ser det, och enligt lungdoktorn gör inte alla barn det)

De nattliga hostattackerna kring 2-4 tiden kvarstår dock som ni kanske förstår av klockslaget att dömma...

Måste få dela med mig av bästa kommentaren jag såg delas på facebook härom dagen... Alltså jag skrattade så jag grät åt Sebastian 8 år.




Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-18 15:46:37

Hej!
Båda mina killar har op in rör i öronen. Det var som att varje luftinfektion satte sig i öronen. Nu inhalerar vi mycket mindre och astmabesvären verkar alltid försvinna snabbare när det inte slutar i öroninflammationer.
Kolla öronen! Reuben började få problem när han var runt 11 månader sen avlöste öroninflammationerna varandra i flera månader...
Hoppas ni blir friska snart!!! Kram!

Svar: Hej! Jaså? Hur kan det hänga ihop tro? Hm.. han verkar inte ha ont i öronen om man gör alla de "test" man kan göra.. var nog mest i frustration han höll sig för örat i natt när hostan plågade honom.. han har liksom ingen feber heller... Tack! vi håller tummarna för det! Nu är det faktiskt "bara" Arvid kvar som ska bli frisk, måtte det ske snart! kram
Ida Nylin Grendel

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-18 21:33:51

Första gångerna vi fick veta att Reuben och Alfred hade öroninflammationer kände jag och min man som världens sämsta föräldrar.. 😁😔 och dessutom när man själv är ssk...😔
Vi sökte till akuten på Östra flertalet gånger för andningsbesvär ( inkl hosta) och VARJE gång hade pojkarna dubbelsidig öroninflammation.. Visade inga tecken på smärta i öronen och hade inte nämnvärt någon feber..
Hoppas dina killar slipper!!!
/ sandra

Svar: Ok. Men hur ska man då veta att det kan vara öroninflammation? Sökte ni för att inhalationerna inte räckte till eller för att det var segdraget?
Ida Nylin Grendel

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-18 23:59:17

Lite båda och... Långdraget men framförallt att vi inte märkte någon förbättring trots fulldos av alla mediciner...
Men nu när de är större går vi tillVC om det är något. De kan ju oftast inhalera barnen på plats.

Svar: Ok! Arvid har vi märkt effekt på kortisonökningen och inatt har han sovit hela natten för första ggn på länge!
Ida Nylin Grendel

Postat av: Madde

Publicerad 2014-05-19 08:54:08

Mina killar har nyligen upptäckt sina öron och tar på dom ganska mycket. Jag trodde först att dom hade ont i öronen men har insett nu att dom bara utforskar dom :) Förhoppningsvis är det samma för dina killar.

Svar: Ja fast det har de gjort ett tag :) detta var i samband med hostattackerna på natten, det var därför jag började fundera :)
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela