arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Envis nedrans förkylning!

Publicerad 2014-05-15 16:33:03 i Vardagligt,

De fortsätter besväras av hosta och ibland snor. Samt att Arvid börjat få mer astmatiska besvär. Vi har höjt medicinen till max men blir inte kvitt häs och pip helt ändå.. Dock är han pigg, äter bra osv så någon större fara är det inte just nu. Men blir det värre får vi väl åka in och inhalera...
Lilla vännen. 
Vincent å andra sidan, upplever jag som på bättringsvägen. Iaf lite grann. Jag hoppas innerligt att Arvids vänder nu med! 
Imorse hostade han från 5-7:30 stackarn!

Vi ska ha kombinerat bröllop och namngivningskalas i slutet på Juni. Eftersom de blivit sjuka två ggr utan att träffa sjuka (mer än mig, som hade samma sjuka hela tiden) så börjar jag bli orolig för allt folk. Det får nog bli handsprit med för de som vill hälsa på grabbarna! Hur "mesiga" folk än tycker att jag är. Men att bli andningspåverkad pga en liten förkylning är inte kul. Särskilt inte som det kan bli mer segdraget än för vanliga barn också. 

Nej. Nu är vi trötta på sömnlösa nätter och förkylningar! (Jag verkligen fasar för nästa vinter, för att inte tala om när de ska börja dagis!) 
Till råga på allt har ju Arvid fått för sig att inte sova på kvällarna utan bara gråta och skrika... Vi har provat aaallt!!!

Vincent har nu äntligen fått igenom sin första tand i överkäken! Som den krånglat och segat! Men nu är den igenom!

Här är de, grabbarna grus, relativt pigga o glada trots allt!


Kommentarer

Postat av: EM

Publicerad 2014-05-15 21:46:42

Hej!

Följer din blogg och ser vilka kämpar du har.
Nu är de maj och hoppas verkligen dessa förkylningstider är över snart.
Har själv en 11 månaders tjej. Som var lite snorig för ett tag sen och de satte sig på andningen. Då blev jag lite orolig. Men de är ingenting mot de du går igenom med 2 som är prematurbarn.
Hoppas ni får en skön sommar!

Svar: Hej! Tack! Vi får hoppas det! Andningsbesvär är ju jobbigt oavsett prematur eller ej!
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela