arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Längtar efter kladd!

Publicerad 2014-06-06 23:10:54 i Vardagligt,

Inte trodde jag att den dagen skulle komma då jag längtar efter det här:
Pigga killar som äter och kladdar.

Det börjar bli slitet det Elveskärska huset. Fick åka en sväng med killarna till barnjouren i grannstaden då Arvid blev allt mer apatisk och matt och inte alls sig lik. 
Detta trots betydligt mindre kräk/diarre och trots att de fick i sig lite lite mer än tidigare dygn. 
Väl på plats blev pappan akut-illamående och fick vända hem. Killarna hade 40 graders feber båda två. Så nu är det alvedon och ipren kontinuerligt dygnet runt som gäller ett tag. Dessutom ville sköterskan att jag skulle få i dem 1-2 dl vätska till var innan de somnade för natten. Men det var helt kört. Så trötta att de inte ens sväljer när jag sprutar in vätskeersättning. Får snällt vänta nån timme innan jag kan bråka var femte minut med dem igen. Och lagom tills det är klart är det dags för Alvedon. Och mer vätska. Och......
Inte nog med att jag laddar för tredje vakennatten. 
Vi missar fina vännernas bröllop imorgon. Och jag är inte ens sjuk!
:( 
Nu ska jag gråta stora krokodiltårar och tycka att livet är lite orättvist,
Sen ska jag glädjas åt att det iaf *peppar peppar* inte var vårt bröllop jag missade för andra ggn... 

Kommentarer

Postat av: Noomi

Publicerad 2014-06-09 23:30:28

♡♡♡♡♡♡
massa styrke-kramar

Svar: tack <3
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela