arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Glad midsommar!

Publicerad 2014-06-19 10:54:00 i Vardagligt,

Roligt att så många hittade hit igår efter att jag kommenterat ett blogginlägg hos Underbara Clara!
 
Det har varit lite tyst här på bloggen ett tag. Jag hinner helt enkelt inte med. Grabbarna kräver ganska mycket under sin vakna tid (som blir allt längre) och resterande tid går åt till att planera bröllop och försöka få lite sömn.
Förhoppningsvis blir det bättre framöver :).
 
Har jag berättat att familjen Elveskär (det kommer ju även vara mitt namn om en dryg vecka! Äntligen!) ska åka på sin första semester v.28. Nämligen till Hjo (eller strax utanför). Lagom långt. Tvillingfamilj som har stugan vilket innebär att allt finns i dubbla uppsättningar. Lagom avstånd att åka med två små kiddos samtidigt som det är tillräckligt långt bort och "främmande" för att kännas avkopplande. 
Nu hoppas vi bara innerligt att vi alla får vara friska! *peppar peppar, all peppar i småland*
Mitt mål under sommaren är att bli bättre på att fota med kameran. Visst är det snabbt och lätt att få fram mobilen för att fånga speciella ögonblick, men hur kul är det med en blogg (eller att titta tillbaka om några år) och alla bilder är mer eller mindre suddiga?! Så, jag ska försöka bättra mig. Verkligen.
 
(hm.. inte för att det verkar hjälpa att man fotar med kameran, med virvelvinden Arvid i närheten blir alla kort suddiga iaf.. ;)
 
Barn och kattungar/hundvalpar är verkligen inte helt olika varann.. Leka, sen sova. Oavsett plats.
 
Killarna har fått tid till ögonmottagningen mitt i semestern. Men känns ganska bra att iaf komma dit, för jag tycker båda, men särskilt Arvid, skelar mer och mer. Vi har ju vetat att den risken finns att det ska bli "värre" ju mer de börjar fokusera och koncentrera sig, men man hade såklart hoppats att slippa. 
 
Jag vet att skelning är en pettitess i sammanhanget. Men lägg ihop det med att vi fortfarande inte vet hur bra/dåligt de ser, hur de hör, om de kommer få bestående men i motoriken, om de kommer att få koncentrationssvårigheter/inlärningsproblematik och allt annat som vi fortfarande har framför oss så blir summan av kardemumman ganska stor och orosfylld. 
 
I övrigt kan jag berätta att specialstolen vi fick från sjukgymnasten står oanvänd. Efter magsjukan blev vi tvungna att maskintvätta babysittarna och eftersom de brukar få mat samtidigt så satte jag dem i deras vanliga stolar när de skulle äta (orkade inte "krångla" med nya stolen just då). Men döm om vår förvåning när det fungerade riktigt bra! Tjohoo! Med bricka och sittdyna så klarar båda killarna av att äta i sina stolar nu! Hipp hurra för Arvid och Vincent (och mamman och pappans stackars ryggar!)!
 
Arvid har dessutom börjat få, om än väldigt väldigt lite men iaf lite, stabilitet i sittande läge. Han är där Vincent var för någon månad sedan. Man kan till och med släppa lite lite ibland utan att han faller ihop som en hösäck direkt! Det går framåt hörrni! Det trodde jag aldrig efter att ha stått ganska still ett bra tag. Meen så skönt, då kanske det finns hopp om'et! :)
 
Ursäkta det långa inlägget som egentligen bara skulle bestå i att vi önskar er alla en fin, frisk och glad midsommar!

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2014-06-19 13:35:36

Va roligt med så mkt framsteg med grabbarna. :-)
Glad midsommar till er !

Svar: Tack! Ja det känns fantastiskt! Det må vara myrsteg ibland, men det räcker för att man ska få lite extra energi! Tack!
Ida Nylin Grendel

Postat av: JZ79

Publicerad 2014-06-19 15:49:30

Duktiga killar som gör framsteg med sittandet :) Mysigt med kommande bröllop, minns hur mycket det var på slutet...önskar er en underbar bröllopsdag och såklart trevlig midsommar!
Vi firar midsommar i Helsingfors på dagen och kanske båten har nått jippo så vi reser hem imorgon kväll :)
Kram

Svar: Jag läste det! Oj vad spännande det är för er nu! Ska hålla alla tummar och tår att det är er tur nu! Ha en mysig midsommar i grannlandet! kram
Ida Nylin Grendel

Postat av: Rydin

Publicerad 2014-06-20 12:14:08

Härligt att läsa om alla framsteg era söta killar gör! Stort grattis i förskott o lycka till med bröllopet! <3

Svar: Tusen tack! Glad midsommar på er!
Ida Nylin Grendel

Postat av: Annelie

Publicerad 2014-06-21 00:41:14

Hej Ida!
Jag hittade också hit via underbara claras kommentarsfält. Jag läste först inte ditt namn, men om tvillingarna som föddes i v 23+2 och tänkte att "just då var ju de tvillingarna som låg i samma rum som Olle (född v 32+5) på neo i Borås". Sen såg jag ditt namn och gick in hit. Bland bilderna såg jag att det ju är just Arvid och Vincent som Olle delade rum med! Jag förstår att de hade många rumskamrater, så du kanske inte minns oss, men vi fick lämna neo samma dag som ni hade er första (?) permission med gossarna.
Det är så roligt att se att era godbitar växer och frodas! Olle mår också bra och är en synnerligen belåten individ. Och så roligt att det blir giftemål inom kort! Grattis! Vi gifte oss för två veckor sedan, den 7 juni, så nu är hela bunten Anderbergare.

Allt gott!
/Annelie

Svar: Hej! Meen vad lustigt! Vad kul! Och vad härligt att det går så bra för er och stort grattis till giftermålet!
Ida Nylin Grendel

Postat av: Sara Olsson

Publicerad 2014-06-29 21:57:33

välkomna till Hjo - det är vår stuga ni ska hyra! :)

Hoppas ni hade en fantastisk dag igår!

/Sara

Svar: Tack! :) det var helt otroligt! Bästa dagen! :)
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela