arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Första parkett

Publicerad 2014-01-15 09:29:20 i Första tiden hemma,

-Se så! Lek nu fint så mamma får duscha! 
-Visst, inga problem!


Ibland skäms jag nästan. Skäms över hur "lätt" jag har det trots TVÅ småbarn. Dessutom två extremprematurer! Det borde vara överjäkligt! Jag skäms när jag svarar på hur de sover, jo då mellan 22-08... Hur bra de roar sig själva på fm.. Jag skäms när jag känner mig trött på dem, när jag tycker det känns jobbigt.

Men så tänker jag tillbaka på hur ofantligt tufft vi HAR haft det. Och då skäms jag inte längre, då är jag bara tacksam. Oerhört tacksam!
Antagligen får jag äta upp det här inlägget förr än jag anar, men just nu går det bra kompis!

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2014-01-15 09:54:04

Vi hade det oxå "lätt" fram tills dom fyllde 2 sen började nattstrulet

Svar: Ja, jag har sett på fb i tvillinggrupperna att många verkar ha besvär vid 2 år… tur det är ett tag kvar!
Ida Nylin Grendel

Postat av: Chtarina Staafjord

Publicerad 2014-01-15 10:40:23

Bara njut. Du är värd allt som är positivt. Så duscha länge och varmt. Kram på dig

Svar: Tack! :)
Ida Nylin Grendel

Postat av: Sandra

Publicerad 2014-01-15 15:48:12

Hej Ida!
Så roligt att se att ni har det så bra!!! Dina små killar är så fina!
Alfred & Reuben socer 19-07 så vi har det också lyxigt på den fronten. Bara att njuta så länge det varar!
Sköt om er!
Sandra

Svar: Hej! Tack! Oj vad lyxigt ;) skönt det! Ja det är väl det man får göra! Hoppas allt är bra med er också annars! kram
Ida Nylin Grendel

Postat av: Maja

Publicerad 2014-01-16 18:14:26

Ja, njut! Det är er tur att ha det lätt nu.

Hur gör ni när ni lyckas få båda killarna att somna kl 22?
Här är det smärre kaos på kvällarna. Amnings-vm....

Svar: tja du, för det första kör vi ersättning ;) och för det andra så märkte vi att det gick bra när vi la dem isär… :)
Ida Nylin Grendel

Postat av: Ulrica

Publicerad 2014-01-17 12:49:26

Verkligen inget att skämmas för. Ni är värda varenda dag och natt som går smidigt.

Ni har verkligen två fina killar!

Svar: Tack! :)
Ida Nylin Grendel

Postat av: Linda

Publicerad 2014-01-17 23:20:29

Oj vad ni är värda dt Ida!! Bara njut njut njut!!
Kramar

Svar: 😍 ja jag försöker! :) kram
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela