arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Så mycket fel...

Publicerad 2014-02-26 22:36:28 i Första tiden hemma,

Idag har jag sett "Mig äger ingen" med Mikael Persbrandt i huvudrollen som alkoholiserad pappa till en liten tjej.
Om den var bra? Den var gripande. Ömsom ont i magen, ömsom varmt hjärta. 
Efteråt, med gråten i halsen, kan jag bara tänka på en sak, som slagit mig den sista tiden: 

Det finns så många fel att göra som förälder. Men så få rätt.

Det. Och att barn är så oerhört lojala. 

Jag hoppas av hela mitt hjärta att jag kan använda den roll jag spelar i mina barns liv till att påverka dem så de känner sig älskade och värdefulla i alla lägen och att de alltid ska ha en plats hos oss som står för värme och trygghet.

Den här glada trion möter mig varje gång jag öppnar mobilen. Kan man bli annat än varm och lycklig?



Kommentarer

Postat av: Catten

Publicerad 2014-02-27 13:41:39

Kan nog inte räkna antalet gånger jag tänkt samma sak! Men så tänker jag på min egen barndom och minns inte de misstag mina föräldrar troligtvis gjorde utan känslan av att alltid vara älskad oavsett vad jag gjort!

Att du ens tänker tanken visar ju bara att du kommer vara en grymt bra mamma :)

Svar: Tack, visst är det så!
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela