arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Övning ger färdighet

Publicerad 2014-08-27 19:25:35 i Vardagligt,

Killarna har ju haft svårt för bitar i maten. Men det går framåt. De vill dessutom gärna äta själva fast de inte har motorik eller förstånd att själva äta med sked. Så idag ställde jag fram varsin tallrik med lite blandade bitar.
Det första Vincent är att grabba tag i en ärta (det han kände igen) och Arvid hällde ut all mat på bordet så han kunde sortera bättre.
De har fortfarande svårt med större bitar och även lite svårt att pricka munnen ibland men lite mer går in för varje gång. 


Kommentarer

Postat av: Nettan Holmen

Publicerad 2014-08-29 06:08:33

Så härligt med lite kladd och klet precis som det ska va😊

Svar: Härligt för vem?! ;)
Ida Nylin Grendel

Postat av: Catten

Publicerad 2014-08-30 08:57:59

Jag önskar jag kunde säga att det blir bättre, men här kletas det för fullt, överallt inklusive golv.... :) Men iallafall min grabb fick mer matlust och bättre motorik av att få kladda själv, så jag tror din väg är rätt väg :)

Svar: Haha vilken tröst ;) ja det är nog bara att härda ut då.. ;)
Ida Nylin Grendel

Postat av: Catten

Publicerad 2014-08-30 14:42:31

Haha förlåt! Men det är värt det till slut :) ta bort mattor och dukar och försök glädjas åt kladdlusten :)

Svar: Tack, ja det är borta sen länge ;)
Ida Nylin Grendel

Postat av: Nora ( 316 )

Publicerad 2014-09-09 19:48:22

Såå stora killar och jättefina de har blivit 😍😍 Stor kram
Nora

Svar: Hej! Vad roligt att du tittar in!!! Tack! Ja de är lite större än sist ni sågs ;) kram
Ida Nylin Grendel

Postat av: Nora

Publicerad 2014-09-10 00:11:18

Hej hej på er 😃!
Hoppas allt väl med er.
Klart jag tittar in på de fina pojkarna länge sen såg dem. Det är så roligt och se dem växa.💙💚
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela