arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Mysigast just nu.

Publicerad 2014-08-13 15:31:52 i Vardagligt,

Det är så mysigt att gå runt i huset och fixa med en Arvid som följer efter, tittar, utforskar och sen hänger med mig när jag går till nästa ställe. Passar på att njuta nu så länge det är så, för innan jag vet ordet av smiter han väl åt andra hållet istället. :) 
Vincent då? Tja, han är nöjd och roar sig själv mest hela tiden. Ibland får jag så dåligt samvete för det där. Att Arvid får (kräver) mycket mer uppmärksamhet än Vincent, men å andra sidan är Vincent tydlig med att säga till när han vill ha närhet. Vissa dagar kan han vara som ett plåster. Men allt som oftast ligger han/rullar/kryper på golvet och hittar små saker att pilla med.
Arvid å andra sidan kan inte vara lugn i fem sekunder utan att hitta nya spännande saker. Lika spännande som allt är när han först ser det (eller ser och ser, han måste ju lukta sig fram till sakerna så dåligt som han ser), lika snabbt tröttnar han. Man kan säga att för Arvid är resan målet ;).
 
Det är roligt och spännande att ha två så olika karaktärer här hemma! Och en utmaning. Hur gör man för att båda ska få det de behöver?!
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2014-08-13 21:46:21

Mina killar är också så olika, ena är aktiv, vill upptäcka och undersöka. Är högljud och sällan stilla.
Den andra är lugn och eftertänksam. Kan ligga och greja med samma sak länge. Tycker det är jobbigt om nya människor är för mycket på honom och vill ha koll på mig och pappan så att vi finns nära till hands.
Fantastiskt underbart med så olika individer.
Tror du inte de säger ifrån när de behöver en, men jag håller med, ibland hade man velat dela sig för att finnas för båda samtidigt!!
Fantastiskt fina killar har ni!!

Svar: Vad roligt att ni också har "en av varje" :). Jo de säger nog till... Men ja som sagt, kloning hade varit något vissa dagar! Tack!
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela