arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Snacka motorik

Publicerad 2014-04-10 09:12:28 i Första tiden hemma,

Arvid är så väldans klen i sin kropp, ex nacke och bål och känns som en lealös kasperdocka när man lyfter upp honom. 
Däremot har han en väldans fotmotorik som jag inte visste att små barn kunde ha... Han sparkar på saker han inte når med händerna, han fångar saker med benen ex när man matar med flaska så kniper han med benen runt ens arm. 
När det kommer till sådana saker, rent motoriska men inte styrkemässiga så är Arvid snabbare än Vincent. Vincent, on the other hand, är betydligt stadigare och kommer nog att sitta själv inom en inte allt för lång framtid. 
Nu tänker ni säkert, men kvinnan, sluta jämför! Visst.
Umgås hela dagarna med två jämnåriga barn utan att jämföra. Det är lika omöjligt som att gå på bio utan popcorn. Men jag tycker inte man behöver göra det till något negativt. För mig innebär det bara att man ser att de är duktiga på olika saker. Man observerar vissa svagheter som man kan försöka hjälpa till att stärka. Och man kan konstatera att bebisar, hur små de än må vara, är helt olika personer och personligheter, vilket är roligt och spännande att se!

Idag ska jag och Arvid till sjukhuset för att kolla stämbanden. Om det finns någon fysiologisk orsak till att han är så hes. Spännande. Inte så. De kommer stuxka upp en kamera genom näsan. Arvid HATAR mär man är på hans näsa. Säkerligen pga alla slangar och negativa stimuli han utsatts för via näsan..


Kommentarer

Postat av: Mimmi

Publicerad 2014-04-13 19:54:01

Ah! Där satte du bannemig huvudet på spiken! Tänk så mycket min mamma har sagt åt mig att sluta jämföra. Mitt svar har då varit att jag inte jämför, inte på det sättet. Och inte på något dåligt sätt. Och ja, det är omöjligt att inte jämföra ;)

Svar: Ja det är faktiskt det... :)
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela