arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

7 månader idag!

Publicerad 2014-04-22 13:01:48 i Första tiden hemma,

Idag blir killarna 7 månader, efter hur vi räknar (alltså från när de skulle fötts).
Hipp hurra för dem!
Det innebär att det plingar till i baby-appen som talar om vad bebisen "ska" kunna nu och vad man kan förvänta sig här näst.. 
Och jag kan inte låta bli att bli lite ledsen. De halkar efter mer och mer. Inte konstigt alls. Och jag förstår! Rent teoretiskt. Men i praktiken blir jag ändå lite ledsen, påmind om hur det skulle varit.
 
De är hur som helst, världens goaste killar! Bjussar på varsin bild på månads-barnen från Söndagens djurparksbesök:
 
 

Kommentarer

Postat av: Nina, Theos mamma

Publicerad 2014-04-22 22:08:46

Avinstallera appen är mitt goda råd :) Det spär bara på sorgen att jämföra. Sedan tycker jag visserligen att dina killar är superutvecklade efter deras förutsättningar och tycker det är otroligt att de ser så välmående och "normala" ut efter deras tuffa start.

Kram, N

Svar: Ja så är det verkligen! De hänger i bra mycket bättre än man kan kräva.. Så ja, jag kanske ska göra det..
Ida Nylin Grendel

Postat av: Stina

Publicerad 2014-04-22 22:46:56

Bra tips!! Släng ut appen, den är inte bra för ngn förälder tror jag oavsett start i livet. Finare barnbarn kan man ju inte få :)

Svar: :) den är borta nu!
Ida Nylin Grendel

Postat av: Helena

Publicerad 2014-04-23 05:03:42

Ja släng appen. De brukar inte alls stämma med verkligheten. Min förstfödde satt vid 8 månader och kröp vid 11 månader -helt inom det normala men apparna tar inte hänsyn till att barn utvecklas i olika takt vilket kan göra att man blir stressad.
Jag tycker att dina killar verkar utvecklas mkt bra med tanke på sin start i livet och när jag läser bloggen och ser bilder på killarna så tycker jag faktiskt inte att de verkar vara så "sena". Ville bara säga det och som sagt släng appen. Kram.

Svar: Tack! Nu är den borta! Och nej, så farligt sena är de inte!
Ida Nylin Grendel

Postat av: bmm

Publicerad 2014-04-23 11:38:42

vilken hemsk apparat, skönt att du slängt den. kram dom har ju utvecklats helt fantastiskt med tanke på starten.

Svar: Haha ja det har dom!
Ida Nylin Grendel

Postat av: Carro.

Publicerad 2014-04-23 17:57:23

Vilka charmtroll ni har! Känner igen mig i det du skriver om babyappen. Våran lille kille är ju född med ds. Och jag får ju ofta höra att jag inte ska jämföra, men det är lättare sagt än gjort ibland.

Svar: Haha tack :) ja det är verkligen lättare sagt än gjort!
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela