arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Tryggt med TryggHansa (ett ICKE sponsrat inlägg)

Publicerad 2013-09-12 17:58:00 i Neo-tiden,

Mitt största råd till blivande föräldrar är att skaffa en gravidförsäkring. Inte gratis-varianten utan en betalförsäkring. Förslagsvis TryggHansa då det är den gravidförsäkring som börjar gälla tidigast (från och med v.22) av de olika jag kollat på.
 
Själv hade jag nog inte tänkt skaffa en betalvariant förrän jag fick reda på att vi väntade tvillingar. Då tänkte jag om. Eftersom jag visste att riskerna är större vid en tvillinggraviditet ex att de kommer för tidigt osv (inte för att jag tänkte mig vecka 23, men i alla fall). 
Så efter att ha lusläst google och erfarenheter från andra tvillingföräldrarna valde jag TryggHansa. Då, när jag bestämde mig, visste jag inte att den började redan v.22, trodde den började gälla vid v.25-26 som de flesta andra. 
Jag sköt den där betalningen framför mig länge. Men så en dag tänkte jag att nej. Nu är det bara att göra det. Så sagt och gjort. Betalade in premien, en engångskostnad på 1195 kr och i den försäkringen ingick båda barnen (eller fler om man skulle haft det). 
 
En vecka efter inbetald försäkring gick mitt vatten, på dagen v.22+0. När jag insåg att den täckte både min tid på sjukhuset innan födseln och även dagersättning (x2 iom tvillingar) för varje dag som killarna ligger på neo, grät jag nästan av lycka.
Därutöver har vi fått betalt för deras hjärtoperationer (ductus). 
 
Att fastna två stycken på sjukhus är förödande för ekonomin minst sagt och detta var den räddning vi behövde!
 
Man kan lugnt säga att det var mina bäst investerade pengar någonsin.
 
Dessutom har TryggHansa varit mycket tillmötesgående och snabba i sin handläggning.
 
SÅ, till alla gravida där ute, gör det säkra före det osäkra, skaffa en betalförsäkring, det är det värt om det mot förmodan skulle gå snett!
 
En hel samling med gåvor som sitter på pojkarnas rum och väntar på att de ska komma hem...
 
 

Kommentarer

Postat av: Tvillingförälder

Publicerad 2013-09-20 20:30:28

Jag tecknade också Trygg Hansa betalförsäkring och är enormt glad att jag gjorde det! Inte nog med att jag fick dygnsersättning när vi var på neo, jag fick även ersättning för snittet, akutersättning (eller vad det hette) och även lite ersättning från min egen vuxenförsäkring.
Det var aldrig något snack eller problem med TH. Jag berättade per telefon om situationen och fick ersättningen nästa bankdag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela