arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Stereomatning

Publicerad 2013-09-16 19:22:14 i Neo-tiden,

Har provat att stereo-mata idag. Nån gång måste man ju börja dela på sig. Det gick men var inte det lättaste. Blir förhoppningsvis lättare ner de blir lite stabilare och hemma där vi har babysitters. Och med lite träning förstås.

Kan de hålla sig så synkade som de är nu så vore det väldans skönt. Annars kommer vi inte hinna göra något alls förutom att mata och sköta.

Kommentarer

Postat av: My

Publicerad 2013-09-17 09:01:45

Jag använde en amningskudde, så la jag barnen ungefär som om jag skulle amma dem (fast lite högre upp) och matade dem så. Lite svårt att förklara.. Men jag tyckte att det va smidigt för då fick man ögonkontakt med båda plus att det va ganska lätt att bara lyfta upp dem för rapning sen :)

Svar: Hm ok.. med huvudena mot varann eller tvärtom? ska prova det när jag hämtat hit amningskudden..
Ida Nylin Grendel

Postat av: My

Publicerad 2013-09-18 10:09:29

hehe, läst igenom det nu och förstår att det kan va svårt att förstå...min förklaring.... :)
Men ja, typ att de har sina huvuden nästan mot varandra så går kropparna ner. Har du ngn mail så kan jag skicka en bild om du vill?

Svar: absolut, [email protected]
Ida Nylin Grendel

Postat av: Tvillingförälder

Publicerad 2013-09-20 20:59:56

Tänkte skriva samma sak som My.
När jag flaskar pojkarna så har jag dom så att vi kan ha ögonkontakt.
Antingen har jag en stor kudde i mitt knä och dom sitter i mitt knä, eller så jag dom liggandes bredvid mig med deras huvuden på min mage typ. (Bild här: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1262733_10152229328852516_1631867396_o.jpg).

Köpte en amningskudde large vilket skulle vara för tvillingar, men näe... den gillar varken jag eller pojkarna. Vi föredrar kuddar :)

Svar: oh tack för bilden!
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela