arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Minsta motstånd

Publicerad 2013-09-02 22:17:18 i Neo-tiden,

Att ens kropp och psyke är tämligen utpressat på allt vad ork och energi heter blir allt tydligare. Det klyschiga uttrycket "som en urvriden trasa" är nog det som tydligast kan beskriva min känsla emellan åt.
Det räcker med minsta motgång nu för att jag ska säcka ihop totalt.
Innan vi lämnade in grabbarna på salen för en stund sen, hade Vincent två snabba pulsdippar. Det märktes inget på honom, han var rosig och fin så ev var det en dålig kurva. Men det räckte för att jag ska måla upp negativa scenarion. Hoppas det inte fortsätter utan bara var en engångsföreteelse eller elfel.
Lite lustigt dock att hade det varit Arvid hade vi knappt lyft på ett ögonbryn. Men man har vant sig vid att Vincent är så stabil...

Jag är som sagt helt slut efter en eftermiddag på "tu man hand" med min familj. Det har varit fantastiskt mysigt. Men jag kan inte låta bli att känna mig lite uppgiven. Det ska inte behöva vara såhär att vara förälder. Sitta på nålar och få hjärtat i halsgropen varje gång det plingar. Lägg därtill alla jädra slangar/sladdar som gör att varje förflyttning är ett litet (i jämförelse med tidigare, men ändå) företag och gör saker och ting betydligt krångligare.

Om jag bävar lite inför att detta kanske eventuellt är min sista sovnatt på något/några år? Ja ganska!

Kommentarer

Postat av: CarolinaÅ

Publicerad 2013-09-02 22:31:54

Åhhhh vad jag önskar att allt skulle få kännas lite "lugnt" för er del.... Oro o ängslan över att något ska/kan hända ens barn finns närvarande även hos mig (lite värre för varje barn...) men det ni går igenom är långt mer än vad man "behöver" ha!!! STORA stärkande kramar återigen från lilla mig ❤

Svar: Du är så fin! Tack! kram
Ida Nylin Grendel

Postat av: Anna

Publicerad 2013-09-02 23:26:20

Vilka fina, söta, gosiga killar!!

Postat av: My

Publicerad 2013-09-03 08:42:45

Jag vet precis hur du känner, vi hade ju med oss "pipet" hem en tid också..men tro mig, det blir bara bättre och bättre! Ni gör ett grymt bra jobb :) glöm inte att även när ni får in dem på rummet så är det helt okej att "lämna tillbaka" dem en natt och få sova ut..det är ingen som tycker det är ngt konstigt med det! Passa på :) kram

Svar: ja vi kommer ju också gå hem med pipen.. skönt att höra att fler känt så.. tack för tipset! kram
Ida Nylin Grendel

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-04 18:19:40

Det är klart att du är trött Ida....
Med så myckett oro... Men tiden går fortare än man tror...
Se på min son han är snart 17år:)..
Försök lev för dagen njut av varje dag kram på er finaste familjen ❤faster😄

Svar: Tack! Det ska vi. Kram
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela