arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Bu och bä

Publicerad 2013-09-06 22:37:16 i Neo-tiden,

Apne-episoderna fortsätter. Inte många men någon i anslutning till varje måltid... Infektionsproverna är bra. Syrgasbehovet lågt (till och med varit utan en kort stund idag!!!). Han verkar må bra i övrigt. Ingen vet vad det kan vara. Pulsen är stabil hela tiden vilket, doktorn påpekar, är positivt.

Men Varför? Vad?

Tagit prov för rs-virus som ska kollas imorgon.. Det är ingen som tror det, men skadar ju inte att kolla. Blodvärdet är bra, magen igång, låter fint på lungorna... Koffeincitrat hjälpte inte...

Någon läsare med förslag?

/Trött, uppgiven mamma

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2013-09-06 22:49:55

Kan det inte vara något så enkelt som att det är "plomben" på foten? Kanske blivit för liten eller kanske inte blivit bytt på ett tag? Jag vet att våran ena tvilling började plinga o ingen förstpd varför. Tills vi bytte ut grejen på foten helt. Haha då sluta det. Lycka till!! :)

Svar: Tyvärr var det, det första jag bytte.. Dessutom ser man på honom att han blir påverkad..
Ida Nylin Grendel

Postat av: Tvillingförälder

Publicerad 2013-09-20 20:21:35

Nu är ju mina inte extremprematurer, men hade även dom apnéer. Efter några veckor togs alla larm bort då dom inte larmat på över 3 dygn (men det var ett jäkla pling ändå pga dålig kontakt, tappat saturationen etc). När vi fick komma hem på permis hände det hemskaste jag upplevt i hela mitt liv. Ena kunde inte andas! Andningen kom igång av sig själv innan ambulans hunnit fram men avbröt permis och åkte tillbaka till neo. Då fick samma tvilling apné igen och puls gick ner till 37 innan jag äntligen fick personalen att reagera. Resten av natten var det lugnt, saturationen kopplades bort och vi åkte hem och fortsatte permisen. Efter utskrivningen har båda pojkarna "glömt bort" att andas lite då och då, men det är bara en sekund eller två, sen kommer dom igång av sig själva och tar ett djupt andetag. Fullt normalt enligt neo och inget jag ska oroa mig över. Men visst gör jag det ändå!

Svar: oj vad otäckt! hoppas verkligen inte det händer oss! skönt att det är lugnare iaf..
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela