arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Här sitter jag...

Publicerad 2013-10-12 23:47:18 i Neo-tiden,

... Och slår in julklappar.
Skratta ni. Men i December när ni stressar runt i snöslasket i butiker knökade av folk och utplockade på varor. Då ska jag sitta framför min brasa (för då är pojkarna utan syrgas, jojo) och mysa med min familj!



Igår var jag och en vän på Gekås för inköp av julklappar. Skönt att slippa tänka på det sen när vi båda är hemma med småbarn.

Pappa och farmor höll ställningarna på sjukhuset.
Idag vaknade jag med ont i halsen. Den känslan. När man knappt kan andas för att man är livrädd att man redan smittat sina barn och ångesten när man inte vågar träffa dem.
Men det är bara att gilla läget. Peppar peppar, så har det känts ganska ok under dagen så förhoppningsvis blir det inte mer än så här...

Arvid har varit utan sin refluxmedicin två dagar nu för man ska göra en undersökning på honom i Göteborg i veckan när vi ändå ska dit för en MR. Direkt blir det lite mer svajigt och mycket mer kräkigt.
Vincent har mer eller mindre varit utan syrgas 1.5 dygn! Någon enstaka 5min period men i övrigt utan!!!! Det känns enormt stort!
Och Arvid har till och med lyckats vara utan under någon stund!
Tääänk om vi kunde bli av med den snart, vilken skillnad det skulle göra! Och om han sen "bara" kunde sluta med apneerna så vore det obeskrivligt!

Då vore det bara sorgen över vår kommande isolering kvar. Men vad är väl en vinter?! Till sommaren kan vi alla leka tillsammans igen!

Kommentarer

Postat av: Morfar PG

Publicerad 2013-10-13 21:49:33

möe umgås på avstånd bl´re. Promenixar o sånt/Kram på er.

Svar: Ja promenader är bra! Kram
Ida Nylin Grendel

Postat av: Tvillingförälder

Publicerad 2013-10-14 09:55:38

Du är inte den enda som köper julklappar flera månader i förväg :P

Jag fick också halsont när vi låg på neo. Skräck! Ensamstående och ingen annan som kunde ta hand om barnen om jag blev sjuk.
Fick göra en halsodling redan påföljande morgon och förutom lite rodnad så var jag kry. Vilken lättnad det var!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela