arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Back in business

Publicerad 2013-10-14 18:00:17 i Neo-tiden,

Vad barnen växer på några dagar! Oh my!

Lite gnälligt har det varit sen jag kom tillbaka men även mycket gos!


Vincent fortsätter vara utan grimma och bara lite lite syrgas på tratt bredvid emellanåt (typ 5 min nån enstaka gång)!


Arvid har också mindre syrgas och har den avstängd kortare stunder. Stackaren kräks dock mest hela tiden sen utsättningen av refluxmedicinen inför undersökningen imorgon..

Kommentarer

Postat av: Anne

Publicerad 2013-10-14 20:40:30

Inte för att jag är någon expert men kräkningarna tycks ju vara ett väldigt bra bevis på att han har mycket problem med reflux. Nu vet jag ju inte hur det är för Arvid men jag känner en liten kille som haft jättemycket problem med reflux ända sedan han föddes. Det pratades om operation. Men när man tog bort all mjölkprotein, gluten och soja från hans kost så försvann refluxen nästan helt! Men det räcker att han ska få i sig minimala mängder så blir han dålig igen

Svar: Ja vi ser ju tydligt att det är reflux som spökar.. Vi ska mäta ph-värde under ett dygn imorgon för å se om det skulle behövas operation. Kosten är mjölkproteinfri redan som test..
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela