arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Vi är alla olika

Publicerad 2013-07-23 09:04:46 i Neo-tiden,

Arvid har länge varit den som är mest vaken och nyfiken på sin omvärld, medans Vincent mest kikar lite för att sen lägga handen över huvudet för att tydligt visa att han helst är ifred.
Även att vara ute hos mamma eller pappa har bemötts olika. Trots att Arvid tycker själva överflytten är jobbig så får man ofta efter en stund sänka på syrgasen. Vincent däremot kan bli lite småplingig och ev behöva lite extra syrgas. För att inte tala om att han är sprattlig i famnen och tar ett bra tag på sig att komma till ro.

Den slående likheten mellan brorsorna är envisheten. "vill jag vända på huvudet så ska jag vända på huvudet. Får jag ingen hjälp så gör jag det själv".

Eller när de kör med personalen och ger ifrån sig pling varje gång de tappar nappen.

Älskade barn. Hurdana kommer ni bli? Jag är så nyfiken!

Kommentarer

Postat av: Solbritt

Publicerad 2013-07-23 18:31:36

Tänk.... Om så där en 15 år har ni 2 finniga fosvettsluktande trötta o helt underbara tonårskillar....

Postat av: Anna

Publicerad 2013-07-23 22:03:03

Hej Ida!
Jag har följt er genom tvillinggruppen på fb och hållit tummarna. Du skriver så fint på bloggen om allt ni är med om. Ni har så mycket roligt och underbart framför er med tvillingarna (våra är snart ett år) och jag ville mest kommentera för att ni ska veta att ni har många som hejar på er!
Lycka till och allt gott till er.
/Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela