arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

"Pås-sjukan"

Publicerad 2013-07-11 22:14:06 i Neo-tiden,

En barnsköterska frågade efter min inköps-räd av bodys om jag hade fått pås-sjuka. :) det brukade tydligen hennes gubbe säga till henne.

Det har jag nog fått. Idag åkte vi nämligen till Gekås för diverse nödvändiga (mer eller mindre, mest mer) saker som vi behöver när barnen ska få komma hem. Ni vet, skötbädd, tvättlappar, nappar osv osv.
Tänk, jag visste inte att det fanns så mycket saker jag inte kan leva utan som nybliven småbarnsförälder!

Vincent tyckte inte alls att det var kul att dela plats med brorsan hos morsan idag. Pling plong mest hela tiden. Så efter typ 1,5 timma, då vi provat allt med napp, kolla luft i magen, höjt syrgasen, vänt huvudet osv, gav vi upp och lade tillbaka honom i sängen. Då visade det sig att allt han ville ha var en ny blöja.
Stormiss av både föräldrar och personal. :)

Bilden visar Arvid som tror att störst kinder vinner! (kanske är det dem som gör att vi förhoppningsvis kan komma upp i första kg vid morgondagens vägning).

Kommentarer

Postat av: Krüger

Publicerad 2013-07-12 09:29:36

Åh, så kul att åka till gekås! Å vilken härlig känsla att få handla till deras hemfärd! =D hejja Arvid å Vincent!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela