arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

Att känna skuld.

Publicerad 2013-07-01 21:13:00 i Neo-tiden,

Tänk att efter en dag som denna, med några allvarliga tillbud då Arvid har fått handventileras pga infektion, att ändå, känna skuld över hur "bra" vi har det. 
För är det något man blivit varse under tiden på Ronald McDonald Huset så är det att det finns alltid någon som har det värre. De flesta till och med.
Våra små barn är så vitt vi vet, friska i botten men sjuka pga sin omognad och förväntat ostabila, men ändå med en god förhoppning om att få följa med oss hem med inte allt för stora men i framtiden.
Den goda förhoppningen är inte alla förunnat...
Hur kan livet vara så förbannat orättvist?! Hur står människan ut?!
 
Mycket tragik har jag sett genom min tid i vården men sällan berörts så djupt som av alla dessa sjuka barn och deras föräldrar och syskon.
 
Ja, för vår egen del så har dagen varit minst sagt utmattande. De där tillbuden suger musten ur en totalt även om det varit väldigt lugnt och stabilt där emellan. Men man tänker ju på stackars Arvid, hur uttröttande blir det inte för honom?
 
Nu vänder vi blad och satsar på morgondagen istället!

Kommentarer

Postat av: Carolina Å

Publicerad 2013-07-02 17:39:05

TACKSAMHET är ordet jag känner varje dag över våra friska barn o jag har dessutom känt extra mkt i samband med våra tre barns födelse.... Livet är för vissa fruktansvärt orättvist o när jag väntade Lilly var oron större just för att man hört om andras mindre positiva erfarenheter... Jag säger det igen - jag tror starkt på era små kämpar o jag hoppas att barnens "berg- o-dal bana" snart ska plana ut så att ni får pusta lite. KRAM ❤

Svar: ja man blir medveten om vad man har! Vilket jag iofs tror är bra. Tack för ditt enorma stöd! Ja, förhoppningsvis planar det lite om några veckor.. kram
Ida Nylin Grendel

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela