arvidochvincent.blogg.se

En blogg om två kämpar som föddes v.23+2.

35 veckor!

Publicerad 2013-08-19 07:29:11 i Neo-tiden,

Idag blir gossarna 35 veckor! Tänk att deras kämparvilja tillsammans med ett gäng av världens mest kompententa neo-personal har räckt ända hit!
Jag är så lycklig och tacksam för detta!

Samtidigt finns ett litet litet hörn av mig som börjar bli omåttligt otålig och längta hem. En del 35-veckors bebisar kan ju få gå hem. Sladdfria dessutom.
Ibland när det känns hopplöst segt med syrgas och cpap är det lätt att glömma vilka omöjliga förutsättningar de hade iom deras extremtidiga ankomst. Klart det måste få ta lite tid!
Mycket händer också hela tiden med utvecklingen. De blir mer vakna hela tiden. Mer personligheter. De växer så det knakar. De har börjat äta på flaska så smått. Osv.
(de har båda fått i sig 8ml på flaska, resterande sondat vi in, men vi är så stolta föräldrar!)

Idag kommer dr Ögon igen. Får se om det blir behandling för Arvid i dagarna...

På bilden har Vincent dragits som en magnet mot brorsan.. Det är kärlek det!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-19 09:34:03

Jag blir så rörd 😄fina killar o starka föräldrar kram alla hälsar hemifrån ..

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-19 09:34:44

Faster som skrev 😄

Postat av: Tvillingförälder

Publicerad 2013-08-19 09:57:39

Jag började följa er blogg medan jag var gravid och jag är superglad att jag hittade hit. Mina pojkar kom i vecka 33+0 för 4 veckor sedan och vi ligger också på neo. Tack vare er blogg fick jag en större förståelse för saker och ting som prematurföräldrar går igenom.
Jag är glad att det går framåt för er. Själv har jag precis vaknat upp hemma från första nattpermisen med pojkarna efter att ha varit "instängd" på neo i 28 dagar.
Jag vet hur jobbigt och psykiskt krävande det är att vara på neo och hur tiden prioriteras, så ett stort tack för att ni delar med er av ert liv!

Och det där med magneter... även mina drar sig mot varandra och även om man lägger dom långt ifrån så ligger dom snart och håller om varandra eller snuttar på varandras händer. Så gulligt!

Postat av: Stina

Publicerad 2013-08-19 10:32:26

Ja det får man ju inte glömma som du säger Ida, de hade inte bästa förutsättningarna, så klart det måste ta tid!

De är helt underbara Arvid och Vincent!

Postat av: Annelie

Publicerad 2013-08-19 18:48:41

Jag följer er med spänning och glädjs med er för varje litet framsteg! De är helt underbara killar ni har fått. Alice hälsar så gott också. Kämpa på! Massa kramar från oss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela